Salutare!
Intaritorul de furca pentru generatiile de 650 de pana in 2017 inteleg ca este util, dar pentru ultima generatie inca nu imi e clar.
Are cineva experienta pentru 2017+ ?
As fi interesat de cel de la Cosmo:
https://www.cosmo-accessories.com/brand ... 120-detail
Multumesc
Fork-brace
Re: Fork-brace
E cam aceeasi furca.
Intaritorul e bun pentru furcile lungi care sunt normale, nu upside-down.
E o imbunatatire utile pentru strada.
Intaritorul e bun pentru furcile lungi care sunt normale, nu upside-down.
E o imbunatatire utile pentru strada.
Re: Fork-brace
Multumesc pentru raspuns.
Teoretic asa este si nici nu ma prind ce diferente sunt intre furci incepand cu 2017 (650 e in discutie).
Practic sunt insa unii care spun ca nu au vazut diferente pentru ultima generatie.
Pe mine ma deranjeaza voblajul care apare cand sunt in siajul a ceva mai mare. M-am.obisnuit cu situatia, dar m-as fi bucurat sa scap de el. Pe de alta parte nu as fi vrut sa blochez niste bani inutil.
Teoretic asa este si nici nu ma prind ce diferente sunt intre furci incepand cu 2017 (650 e in discutie).
Practic sunt insa unii care spun ca nu au vazut diferente pentru ultima generatie.
Pe mine ma deranjeaza voblajul care apare cand sunt in siajul a ceva mai mare. M-am.obisnuit cu situatia, dar m-as fi bucurat sa scap de el. Pe de alta parte nu as fi vrut sa blochez niste bani inutil.
Re: Fork-brace
În cazul ăla e treabă de aerodinamică, nu de mecanică. Nu prea ai ce căuta după tir. Bagă mâna în gaz și depășește-l repejor. În spatele lui se creează turbulențe. Identice cu cele din spatele parbrizului. Astea îți mișcă doar capul/casca, pe când cele din spatele tirului te mișcă cu totul.
Fork brace-ul rigidizează jambele, le solidarizează și totul se va mișca ca un ansamblu. Nu va mai permite torsiuni ale jambelor în plan axial pe lungimea furcii, astfel roata nu va mai avea oscilațiile alea mici dar asta se simte doar pe curbe. La drum întins voblajul apare din alte cauze. Anvelopă uzată inegal sau deformată, joc în rulmenții de jug, prindere slabă a roții, prindere slabă a ghidonului, roată descentrată, asfalt vălurit, etc..
Fork brace-ul rigidizează jambele, le solidarizează și totul se va mișca ca un ansamblu. Nu va mai permite torsiuni ale jambelor în plan axial pe lungimea furcii, astfel roata nu va mai avea oscilațiile alea mici dar asta se simte doar pe curbe. La drum întins voblajul apare din alte cauze. Anvelopă uzată inegal sau deformată, joc în rulmenții de jug, prindere slabă a roții, prindere slabă a ghidonului, roată descentrată, asfalt vălurit, etc..
Re: Fork-brace
Corect.
Nu stiu cum sa imi explic miscarea ghidonului; nu destabilizarea cu totul, ci o miscare ca la voblajul pe care il cunosc bine. La fel, cunosc bine si vantul lateral si pot spune ca VStromul s-a comportat foarte bine asa cum este el.
E adevarat ca sunt nou pe V-Strom, dar vin de pe Transalp si nu am avut problema turbulentelor.
Si acolo aveam ditamai parbrizul, dar o diferenta evidenta este intaritorul de furca de la Transalp (din fabrica), insa si furca mai lunga pe care TA o avea.
Poate conteaza asa mult si greutatea rotii? La TA e de 21 si aveam si camere HD. Sau poate formele destul de diferite ale celor doua motoare.
Sau poate sunt doar eu ciudat. De asta vream ceva pareri din teren.
Nu stiu cum sa imi explic miscarea ghidonului; nu destabilizarea cu totul, ci o miscare ca la voblajul pe care il cunosc bine. La fel, cunosc bine si vantul lateral si pot spune ca VStromul s-a comportat foarte bine asa cum este el.
E adevarat ca sunt nou pe V-Strom, dar vin de pe Transalp si nu am avut problema turbulentelor.
Si acolo aveam ditamai parbrizul, dar o diferenta evidenta este intaritorul de furca de la Transalp (din fabrica), insa si furca mai lunga pe care TA o avea.
Poate conteaza asa mult si greutatea rotii? La TA e de 21 si aveam si camere HD. Sau poate formele destul de diferite ale celor doua motoare.
Sau poate sunt doar eu ciudat. De asta vream ceva pareri din teren.